Maria Pia Donato, Università di Cagliari-IHMC/CNRS
mpdonato[at]tin[dot]it
–L’insegnamento della storia, la riforma perenne della scuola e un passato che non passa
Citation standard
DONATO, Maria Pia. L’insegnamento della storia, la riforma perenne della scuola e un passato che non passa. Laboratorio dell’ISPF.2014, vol. XI. DOI: 10.12862/ispf14L204
Online: 18.12.2014
Abstract
[A past that will not pass. Teaching history in a time of never-ending school reform] Introducing the journal issue on “History teaching today”, the article points at the persisting inconsistencies and shortcomings of educational policies in Italy and elsewhere and calls for cooperation between government agencies and academics.
Keywords
History and didactics; Global History and National History; School Reform; Scientific Societies; Intercultural Citizenship
Sommario
Introducendo la sezione su “L’insegnamento della storia oggi”, l’articolo individua le criticità ancora irrisolte della scuola e suggerisce aree di intervento che non solo la politica, ma anche gli storici accademici dovrebbero fare proprie.
Parole chiave
Storia e didattica; Storia globale e storia nazionale; Riforma scolastica; Società scientifiche; Cittadinanza interculturale