216
Tommaso Rossi
[Eth.] V. Per modum intelligo substantiae affectiones, sive id, quod in
alio est, per quod etiam concipitur.
[E.] Per modo intendo le affezioni della sostanza, ossia ciò che è in altro,
tramite il quale anche si concepisce.
VI
[DSS] Sesta definizione: Per Deum intelligo ens absolute infinitum, hoc est
substantiam constantem infinitis attributis, quorum unumquodque aeter-
nam, et infinitam essentiam esprimit. Dico absolute infinitum; nam quicquid
est in suo genere infinitum, de eo infinita attributa negare possumus. Quod
autem absolute infinitum est, quicquid est ad ejus essentiam pertinet, et ne-
gationem nullam involvit.
[Eth.] VI. Per Deum intelligo ens absolute infinitum, hoc est, substan-
tiam constantem infinitis attributis, quorum unumquodque aeternam, et
infinitam essentiam esprimit. Explicatio. Dico absolute infinitum, non
autem in suo genere; quicquid enim in suo genere tantum infinitum est,
infinita de eo attributa negare possumus; quod autem absolute infinitum
est, ad ejus essentiam pertinet, quicquid essentiam exprimit, et negatio-
nem nullam involvit.
[E.] Intendo Dio come ente assolutamente infinito, ossia sostanza che
consta di infiniti attributi, ciascuno dei quali esprime un’essenza eterna
e infinita. Spiegazione. Dico assolutamente infinito, non nel suo genere:
infatti ciò che è infinito soltanto nel suo genere è qualcosa di cui possia-
mo negare infiniti attributi; è invece assolutamente infinito ciò alla cui
essenza appartiene tutto quanto esprime essenza, e non implica nega-
zione alcuna.
1...,206,207,208,209,210,211,212,213,214,215 217,218,219,220,221,222,223,224,225,226,...230